|  
  |  
  |  
  |  
  |  
För att du ska känna dig trygg i ditt köp hos oss så kontrollväger vi samtliga paket innan leverans, detta sker även hos vårt fraktbolag.

Vi vill att du alltid ska känna dig trygg när du handlar hos oss. Vi har därför valt att erbjuda endast beprövade och säkra betalningsalternativ.

Följande betalningsalternativ är möjliga att välja på:

*Faktura
*Delbetalning
*Förskottsbetalning
*Postförskott
*Betalning i butik ( NYTT )
*Klarna ( NYTT )


Faktura
Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år.
Du får inte ha några betalningsanmärkningar.
Samtliga fakturor är av Gymkostbutiken överlåtna till Svea Ekonomi AB. 
Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar.
Fakturan skickas separat ett par dagar efter leveransen. 
Leverans sker endast till den adressen kunden är folkbokförd.
Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.



Svea Ekonomi AB erbjuder er att, efter godkänd kreditprövning ( Kreditprövningen kommer inte att synas hos UC)som sker efter ni fyllt i personuppgifterna i kassan, teckna ett kontokreditavtal på de villkor som framgår av de allmänna villkoren till bilagt kontoavtal.
Ett kontoavtal innebär att ni får en kredit som ni kan använda till inköp hos till Svea anknutna leverantörer.
För varje tillfälle ni betalar till Svea så kan ni disponera motsvarande kreditutrymme som ni amorterar för andra inköp under den tid som kontokreditavtalet gäller.
Krediterbjudandet gäller det belopp som anges i kontoavtalet.
Kredittiden väljer ni genom att kryssa i det alternativ som passar er bäst.
Ni åtar er att inom kredittiden återbetala hela krediten.
Det innebär att ni varje månad måste betala minst den summa som framgår av det val ni gjort.
Självklart kan ni betala mer eller betala hela krediten på en gång utan att detta kostar något extra.
Om ni vill utnyttja kontokrediten under kredittiden för andra köp kommer – för att krediten skall vara slutbetald inom den avtalade kredittiden - den lägsta månadsbetalningen att höjas.
Desto kortare kvarvarande kredittid desto högre lägsta månadsbetalning.
Vill ni ha kvar samma lägsta månadsbetalning kan ni kontakta Svea på telefon 08 – 51493113 och ansöka om förlängd kredittid.
Av datatekniska skäl kommer Svea, om ni utnyttjar kontokrediten för flera inköp att tills vidare fakturera er separat för de olika köpen.
Självklart slipper ni i så fall att betala för mer än en aviseringsavgift per månad. Om ni inte särskilt meddelar Svea kommer Svea att för er räkning att betala era inköp hos Gymkostbutiken.

Har Du några frågor så kan du ringa 08 – 51493113 för närmare information.



Läs mer om allmänna villkoren på: http://www.sveawebpay.se/kontovillkor


http://www.konsumentverket.se/




Förskottsbetalning.
Detta är inte någon standardmetod för betalning men möjligheten finns. Du får då en faktura mailad till dig som du betalar och den ska vara betald innan 7 dagar. När pengarna har kommit in på vårat konto skickas paketet. Detta är avgiftsfritt. 


Nu kan man även att betala via klarna.




Betalning i butik.
Om du vill plocka ihop din beställning och bara betala och hämta den så väljer du detta betalningsmetod.
Vi kommer då att räkna bort frakt avgiften.
Kom ihåg att skriva telefonnummer så vi kan kontakta dig för att komma överens om när ni ska hämta erat paket.
(Vi har bara en butik i köping idag.)



Frakt kostnad: 49 kr men beställningar över 499 kr blir det fraktfritt.
Och vi levererar våra paket med DHL.

Godssökningslänk:

http://www.dhlmultishipping.se/customers/dhl/dhl_status.jsp



Leveransförsening (tillfälligt slut på produkt)

 

Vid leveransförsening försöker vi att meddela dig detta genom e-post eller telefon. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi gör alltid vårt bästa för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Ersättning utgår inte vid en eventuell leveransförsening.

 





Outlöst paket
Vi förbehåller oss rätten att debitera dig kostnad för returfrakt och expeditionskostnad:
0-1 kg= 280 kr, 1-10 kg= 360 kr, 10-20 kg= 490 kr, 20-100 kg= 860 kr vid outlöst paket.
När vi mottagit ditt outlösta paket, skickas detta ärende direkt till Inkasso som då handhar ärendet. Sen lägger även Inkasso på sina avgifter. 

Kundregister 
Vid beställning fyller kunden i sina kunduppgifter. Genom detta godkänner kunden att uppgifterna registreras i vår kunddatabas.
Vi garanterar att alla uppgifter är konfidentiella och kommer ej att lämnas ut elller säljas på något sätt.
Alla beställningar IP-nummer registreras för att förhindra att beställningar missbrukas.

Allmäna villkor
När du bekräftar köpet genom att sända iväg din order har du också godkänt våra köpevillkor och därmed lagt en bindande beställning. 
Samtliga priser är inklusive moms. 12% moms på kosttillskott och 25% moms på tillbehör och kläder.
För att få handla hos oss måste kunden vara myndig eller ha målsmans godkännande för att beställa. Denna kontroll görs ej av oss utan ansvar för detta uppfylls ligger hos kunden och målsman.
Kund som beställer till annan person eller leveransadress är alltid juridiskt bindande.


Alla produkter som skickas till kund är våran ägodel tills det vi har erhållit full betalning.
Vi förbehåller oss rätten att ändra produktfakta, priser, lagerförandringar och ev. fel i webshopen utan förbehållning. Vi reserveras oss även för eventuella feltryck och prissättning.
All missbrukning av tjänsten och webshopen polisanmäls.  
Alla beställningar IP-nummer registreras för att förhindra att beställningar missbrukas.

Orderbekräftelse
När vi har mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse via e-post med information om din beställning. Ta därför för vana att alltid kontrollera din orderbekräftelse så att allt ser okej ut, skulle det vara något du undrar över så kontakta oss omedelbart.
Skulle någon produkt vara slutsåld så hör vi av oss per mail eller telefon.
(så var noga med att ange mailadress och telefonnummer) 

Du kan inte själv ändra eller avbeställa din order. Vi ändrar och avbeställer ordrar i den mån det går. när ordern väl är packad har vi inte nån möjlighet att ändra eller avbeställa den. 

Leveranstid
Det kan ta upp till 2-3 dagar.
Mindre ordrar med restnoterade produkter skickas när samtliga produkter finns på lager. Skulle någon vara restnoterad så hör vi av oss till kunden. 

Produkt & Vårat ansvar
I webshopen saluförs endast högkvalitativa produkter vilka genomgått flertal undersökningar och därmed fullt kontrollerade av tillverkarna. Vi tar inget ansvar för produkterna utan hänvisar eventuella tvister till våra leverantörer det vill säga de företag som tillverkat produkten i fråga.Tillverkarna ansvarar för produkternas innehåll, innehållsförteckning samt dess anvisningar. Vi rekommenderar att man ska följa tillverkarnas anvisningar och information innan användning av produkten.

Force Majeure

Vi tar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.





Retur/Reklamation
Ångerrätt 
För dina inköp gäller en ångerrätt på 14 dagar efter att du mottagit varorna.
Du måste kontakta oss om du vill göra retur eller reklamation.
Du har rätt att öppna sändningen för att kontrollera varan, men varan måste vara oskadd för att du ska kunna returnera den. Produkten ska returneras i orginalförpackningen och återbetalning sker när varan har kommit till oss.
Du står för returen tillbaka till oss.

Reklamation
Om du vill reklamera en vara ska du alltid kontakta oss. Vi gör allt för att du som kund ska bli nöjd med ditt köp. Vid godkänd reklamation står naturligtvis vi för returfrakten. Du kan själv välja om du vill att vi skickar en ny vara eller om du vill ha pengarna tillbaka. 
Exempel på godkända reklamationer;
Felplock- Vi skickar ut rätt produkt till dig och returnerar den felaktiga.
Produkt saknas- Efter kontroll skickas varan ut till dig.
Trasig/Defekt- Ny produkt skickas till dig, hela den trasiga varan måste skickas tillbaka till oss.
Utgånget datum- Glöm inte ange utg. datum till oss vid reklamationen.
Övriga reklamationer- Beskriv orsak för oss så hjälper vi dig. 

Vi följer alltid Allmänna reklamationsnämden rekommendationer. Konsumentköplagen som tillvaratar dina intressen som kund, gäller naturligtvis också när du handlar hos oss.

Tvister

 Om du anser att du inte har blivit korrekt behandlad ber vi dig att skriftligen redogöra detta för oss. Skicka redogörelsen samt namn, adress, telefonnummer och ordernummer till nedan angiven adress. Kan vi inte lösa tvisten tillsammans rekommenderar vi att du kontaktar din kommunala konsumentvägledare för vidare upplysningar. Alla tvister löses i Sverige enligt svensk lag, under vilken vår marknadsföring också lyder.


Vi följer alltid Konsumentverkets rekommendationer.

Sekretess & cookies

Vi nyttjar så kallade cookies, för att underlätta enskilda användares aktiviteter.


Informationen används till att bestyrka inloggning, kontrollera om användaren svarat på frågor och undersökningar, samt automatiskt fylla i olika formulärfält för underlätta tillgängligheten av tjänster för användaren och dess återbesök till butiken.

Vi använder även cookies, för att kunna mäta antalet sidvisningar och besökare för våra interna statistiksystem. Informationen som samlas in är anonym. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.

Om du inte accepterar användandet av cookies kan du stänga av cookies via din webbläsares (Internet Explorer, Mozilla m fl) säkerhetsinställningar. Det innebär dock att funktionalitet på webbplattsen begränsas.


Produktkvalite & säkerhet
Samtliga produkter som säljs hos oss är tillåtna på den svenska marknaden.

Vi levererar endast till adresser i Sverige.


Hej idag 25/5-2018 börjar en ny lag gälla GDPR!

 

SÄKERHETSPRAXIS!

SÄKERHETSPRAXIS FÖR HANTERING OCH LAGRING AV PERSONUPPGIFTER.

Senast uppdaterat 2018.05.24

Information till dig som är i kontakt med Gymkostbutiken.se gällande hur vi hanterar dina personuppgifter.

 

När du är i kontakt med oss på Gymkostbutiken kan du bli registrerad som besökare, kund . Beror på vilken kontakt du valt att ha med oss inhämtar vi, sparar och lagra vi dina personuppgifter på olika sätt. I alla kontakt med oss är vi på Gymkostbutiken personuppgiftsansvarig.

 

För att vi ska kunna leverera en bra och säker tjänst till dig använder vi oss i en del fall av tredjepart även kallade processorer som i vissa fall utgör personuppgiftsbiträde.

Dina uppgifter kan därför komma att hanteras via/av tredjepart.

De uppgifter du lämnar är endast tillgängliga för Gymkostbutiken.

För att tydliggöra för dig som är i kontakt med oss har vi upprätta denna sida där du kan läsa om när vi lagrar vad, varför vi lagar det och hur länge. Dessutom kan du ta del av vilka processorer vi samarbetar med för olika ändamål.

Observera:Du kan när som helst begära ut, ändra eller radera personuppgifter lagrade hos oss som faller under GDPR (General Data Protection Regulation).

Vi betjänar ditt ärenden via mail support@gymkostbutiken.se

 

 

 

HANTERING AV UPPGIFTER VID BESTÄLLNING OCH KOMMUNIKATION.

 

Mejl

Vid beställning via mejl och vid övrig mejlkontakt hos oss går kommunikationen via binero.se.

Binero möjliggör samt lagrar mejlkommunikationen till och från oss. På deras sida kan du läsa hur dom följer denna lag.

 

Det här lagras:mejladress, datum och övrig information som du valt att skriva i mejlet.

Lagringstid:Vi sparar kommunikationen med dig olika länge beroende på ditt ärende. Gäller det frågor om information, priser, bokning eller andra frågor som inte, rör dig som kund sparar vi det i 24 månad.

Gäller det en beställning via webshop eller andra tjänster som går att köpa av oss lagrar vi det i enlighet med bokföringslagen.

Varför vi lagrar: Vi sparar dina uppgifter och kommunikationen med dig för att kunna ge en fullgod service och fullfölja de åtaganden vi har mot dig. Fullgöra skyldigheter enligt ingångna avtal och för att följa gällande lag och praxis.

Online beställning med inlogg

Om du handlar produkter i vår nätshop sparar vi information som är nödvändig för att vi ska kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig (så som att leverera varorna till din adress, och att vid behov kunna kontakta dig gällande din beställning) samt bättre kunna tillfredsställa dina behov som kund och ge dig bättre service.

När du har ett eget konto registrerat på Gymkostbutiken.se krävs ett personligt lösenord för åtkomst till detta.

För att förhindra obehöriga från åtkomst till ditt lösenord och konto använder vi oss av salt och envägskryptering av lösenord. Du ansvarar även själv för inte någon obehörig kommer åt ditt lösenord. All information lagras hos vår leverantör texttalk.se

 

Det här lagras: Namn, org.nr,personnummer, leveransadress, telefonnummer och mejladress.

Vid köp mot faktura via klarna så hanmnar alla dina uppgifter hos dem och deras villkor hittar du på deras sida klarna.se.

Vid köp mot faktura via Svea Ekonomi så hanmnar alla dina uppgifter hos dem och deras villkor hittar du på deras sida sveaekonomi.se

Vid leverans så skickar vi med DHL och hur dom följer detta hittar du på deras sida dhl.se

Lagringstid:I enlighet med bokföringslagen.

Varför vi lagrar:För att kunna leverera en fullgod service och fullfölja din order samt leva upp till våra skyldigheter gentemot bokföringslagen.

 

REKLAM OCH KOMMERSIELLA UTSKICK

Om du har valt att vilja ha nyhetsbrev så skickar vi på den adressen.

Det här lagras: Namn, mejladress.

Lagringstid: Du kan när som helst ångra dig och inte få fler nyhetsbrev.

genom att klicka på unsubscribe länken i sidfoten av e-postmeddelanden som du får från oss.

Varför vi lagrar:Vi sparar dina uppgifter för att du ska kunna ta del av våra erbjudanden och för att kunna informera dig om event, erbjudanden, nyheter samt annan kommersiell information.

COOKIES PÅ Gymkostbutiken.se hittar du under villkor.



Våran uppgifter:
Du når oss på denna mail adress:
support@gymkostbutiken.se
 
2018-10-15
  |  
Om oss
  |  
  |  
  |  
Kontrollera presentkort