|  
  |  
  |  
  |  
  |  
För att du ska känna dig trygg i ditt köp hos oss så kontrollväger vi samtliga paket innan leverans, detta sker även hos vårt fraktbolag.

Vi vill att du alltid ska känna dig trygg när du handlar hos oss. Vi har därför valt att erbjuda endast beprövade och säkra betalningsalternativ.

Följande betalningsalternativ är möjliga att välja på:

*Faktura
*Delbetalning
*Förskottsbetalning
*Postförskott
*Betalning i butik ( NYTT )
*Klarna ( NYTT )


Faktura
Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år.
Du får inte ha några betalningsanmärkningar.
Samtliga fakturor är av Gymkostbutiken överlåtna till Svea Ekonomi AB. 
Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar.
Fakturan skickas separat ett par dagar efter leveransen. 
Leverans sker endast till den adressen kunden är folkbokförd.
Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.



Svea Ekonomi AB erbjuder er att, efter godkänd kreditprövning ( Kreditprövningen kommer inte att synas hos UC)som sker efter ni fyllt i personuppgifterna i kassan, teckna ett kontokreditavtal på de villkor som framgår av de allmänna villkoren till bilagt kontoavtal.
Ett kontoavtal innebär att ni får en kredit som ni kan använda till inköp hos till Svea anknutna leverantörer.
För varje tillfälle ni betalar till Svea så kan ni disponera motsvarande kreditutrymme som ni amorterar för andra inköp under den tid som kontokreditavtalet gäller.
Krediterbjudandet gäller det belopp som anges i kontoavtalet.
Kredittiden väljer ni genom att kryssa i det alternativ som passar er bäst.
Ni åtar er att inom kredittiden återbetala hela krediten.
Det innebär att ni varje månad måste betala minst den summa som framgår av det val ni gjort.
Självklart kan ni betala mer eller betala hela krediten på en gång utan att detta kostar något extra.
Om ni vill utnyttja kontokrediten under kredittiden för andra köp kommer – för att krediten skall vara slutbetald inom den avtalade kredittiden - den lägsta månadsbetalningen att höjas.
Desto kortare kvarvarande kredittid desto högre lägsta månadsbetalning.
Vill ni ha kvar samma lägsta månadsbetalning kan ni kontakta Svea på telefon 08 – 51493113 och ansöka om förlängd kredittid.
Av datatekniska skäl kommer Svea, om ni utnyttjar kontokrediten för flera inköp att tills vidare fakturera er separat för de olika köpen.
Självklart slipper ni i så fall att betala för mer än en aviseringsavgift per månad. Om ni inte särskilt meddelar Svea kommer Svea att för er räkning att betala era inköp hos Gymkostbutiken.

Har Du några frågor så kan du ringa 08 – 51493113 för närmare information.



Läs mer om allmänna villkoren på: http://www.sveawebpay.se/kontovillkor


http://www.konsumentverket.se/




Förskottsbetalning.
Detta är inte någon standardmetod för betalning men möjligheten finns. Du får då en faktura mailad till dig som du betalar och den ska vara betald innan 7 dagar. När pengarna har kommit in på vårat konto skickas paketet. Detta är avgiftsfritt. 


Nu kan man även att betala via klarna.




Betalning i butik.
Om du vill plocka ihop din beställning och bara betala och hämta den så väljer du detta betalningsmetod.
Vi kommer då att räkna bort frakt avgiften.
Kom ihåg att skriva telefonnummer så vi kan kontakta dig för att komma överens om när ni ska hämta erat paket.
(Vi har bara en butik i köping idag.)



Frakt kostnad: 49 kr men beställningar över 499 kr blir det fraktfritt.
Och vi levererar våra paket med DHL.

Godssökningslänk:

http://www.dhlmultishipping.se/customers/dhl/dhl_status.jsp



Leveransförsening (tillfälligt slut på produkt)

 

Vid leveransförsening försöker vi att meddela dig detta genom e-post eller telefon. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi gör alltid vårt bästa för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Ersättning utgår inte vid en eventuell leveransförsening.

 





Outlöst paket
Vi förbehåller oss rätten att debitera dig kostnad för returfrakt och expeditionskostnad:
0-1 kg= 280 kr, 1-10 kg= 360 kr, 10-20 kg= 490 kr, 20-100 kg= 860 kr vid outlöst paket.
När vi mottagit ditt outlösta paket, skickas detta ärende direkt till Inkasso som då handhar ärendet. Sen lägger även Inkasso på sina avgifter. 

Kundregister 
Vid beställning fyller kunden i sina kunduppgifter. Genom detta godkänner kunden att uppgifterna registreras i vår kunddatabas.
Vi garanterar att alla uppgifter är konfidentiella och kommer ej att lämnas ut elller säljas på något sätt.
Alla beställningar IP-nummer registreras för att förhindra att beställningar missbrukas.

Allmäna villkor
När du bekräftar köpet genom att sända iväg din order har du också godkänt våra köpevillkor och därmed lagt en bindande beställning. 
Samtliga priser är inklusive moms. 12% moms på kosttillskott och 25% moms på tillbehör och kläder.
För att få handla hos oss måste kunden vara myndig eller ha målsmans godkännande för att beställa. Denna kontroll görs ej av oss utan ansvar för detta uppfylls ligger hos kunden och målsman.
Kund som beställer till annan person eller leveransadress är alltid juridiskt bindande.


Alla produkter som skickas till kund är våran ägodel tills det vi har erhållit full betalning.
Vi förbehåller oss rätten att ändra produktfakta, priser, lagerförandringar och ev. fel i webshopen utan förbehållning. Vi reserveras oss även för eventuella feltryck och prissättning.
All missbrukning av tjänsten och webshopen polisanmäls.  
Alla beställningar IP-nummer registreras för att förhindra att beställningar missbrukas.

Orderbekräftelse
När vi har mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse via e-post med information om din beställning. Ta därför för vana att alltid kontrollera din orderbekräftelse så att allt ser okej ut, skulle det vara något du undrar över så kontakta oss omedelbart.
Skulle någon produkt vara slutsåld så hör vi av oss per mail eller telefon.
(så var noga med att ange mailadress och telefonnummer) 

Du kan inte själv ändra eller avbeställa din order. Vi ändrar och avbeställer ordrar i den mån det går. när ordern väl är packad har vi inte nån möjlighet att ändra eller avbeställa den. 

Leveranstid
Det kan ta upp till 2-3 dagar.
Mindre ordrar med restnoterade produkter skickas när samtliga produkter finns på lager. Skulle någon vara restnoterad så hör vi av oss till kunden. 

Produkt & Vårat ansvar
I webshopen saluförs endast högkvalitativa produkter vilka genomgått flertal undersökningar och därmed fullt kontrollerade av tillverkarna. Vi tar inget ansvar för produkterna utan hänvisar eventuella tvister till våra leverantörer det vill säga de företag som tillverkat produkten i fråga.Tillverkarna ansvarar för produkternas innehåll, innehållsförteckning samt dess anvisningar. Vi rekommenderar att man ska följa tillverkarnas anvisningar och information innan användning av produkten.

Retur/Reklamation
Ångerrätt 
För dina inköp gäller en ångerrätt på 14 dagar efter att du mottagit varorna.
Du måste kontakta oss om du vill göra retur eller reklamation.
Du har rätt att öppna sändningen för att kontrollera varan, men varan måste vara oskadd för att du ska kunna returnera den. Produkten ska returneras i orginalförpackningen och återbetalning sker när varan har kommit till oss.
Du står för returen tillbaka till oss.

Reklamation
Om du vill reklamera en vara ska du alltid kontakta oss. Vi gör allt för att du som kund ska bli nöjd med ditt köp. Vid godkänd reklamation står naturligtvis vi för returfrakten. Du kan själv välja om du vill att vi skickar en ny vara eller om du vill ha pengarna tillbaka. 
Exempel på godkända reklamationer;
Felplock- Vi skickar ut rätt produkt till dig och returnerar den felaktiga.
Produkt saknas- Efter kontroll skickas varan ut till dig.
Trasig/Defekt- Ny produkt skickas till dig, hela den trasiga varan måste skickas tillbaka till oss.
Utgånget datum- Glöm inte ange utg. datum till oss vid reklamationen.
Övriga reklamationer- Beskriv orsak för oss så hjälper vi dig. 

Vi följer alltid Allmänna reklamationsnämden rekommendationer. Konsumentköplagen som tillvaratar dina intressen som kund, gäller naturligtvis också när du handlar hos oss.

Tvister

 Om du anser att du inte har blivit korrekt behandlad ber vi dig att skriftligen redogöra detta för oss. Skicka redogörelsen samt namn, adress, telefonnummer och ordernummer till nedan angiven adress. Kan vi inte lösa tvisten tillsammans rekommenderar vi att du kontaktar din kommunala konsumentvägledare för vidare upplysningar. Alla tvister löses i Sverige enligt svensk lag, under vilken vår marknadsföring också lyder.


Vi följer alltid Konsumentverkets rekommendationer.

Sekretess & cookies

Vi nyttjar så kallade cookies, för att underlätta enskilda användares aktiviteter.


Informationen används till att bestyrka inloggning, kontrollera om användaren svarat på frågor och undersökningar, samt automatiskt fylla i olika formulärfält för underlätta tillgängligheten av tjänster för användaren och dess återbesök till butiken.

Vi använder även cookies, för att kunna mäta antalet sidvisningar och besökare för våra interna statistiksystem. Informationen som samlas in är anonym. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.

Om du inte accepterar användandet av cookies kan du stänga av cookies via din webbläsares (Internet Explorer, Mozilla m fl) säkerhetsinställningar. Det innebär dock att funktionalitet på webbplattsen begränsas.


Produktkvalite & säkerhet
Samtliga produkter som säljs hos oss är tillåtna på den svenska marknaden.

Vi levererar endast till adresser i Sverige.

Våran uppgifter:
Du når oss på denna mail adress:
support@gymkostbutiken.se
 
2017-11-22
  |  
Om oss
  |  
  |  
  |  
Kontrollera presentkort